Tahi dan lalat yang bersatu menjadi tahi lalat

by - Saturday, May 05, 2012

Orang kata, jangan membenci sesuatu. Kelak yang dibenci itu akan hadir dalam hidup kita. Untuk kes I, I tak suka lalat sebab beliau sinonim dengan busuk dan kotor. Jadi sebab itu lalat hadir dalam hidup I dan menghadiahkan tahi dia di wajah I?? Bukan begitu.?


Semasa I sedang menjemur kain diampaian, tiba-tiba seorang kawan lama yang dah terpisah dari darjah 3, menegur I. Rupanya dia datang ke tempat I sebab dia ada program. Bila I tanya, mcm mana leh kenal kite. Jawapan dia senang je, Tahi lalat kt atas bibir kite.. Wahh padahal diri sendiri pun tak perasan sgt bila tgk muka kt cermin. 

Okay-okay teruskan dengan maksud tahi lalat di muka mengikut pandangan orang cina. Ada yang ridiculously specific maka I malas nak bagitahu sebab nanti ada yang eh dosa ini semua tahyul. Ini pasal I je lah.

bibir atas kanan - banyak rezeki, pandai, pandai berkata-kata, suara sedap dan disukai ramai

Ehem, eh nak percaya ke tak. hehehe.. 




You May Also Like

4 comments

  1. macekkkk!! ko ade jugak ke??

    ReplyDelete
  2. nyanyi lagu datuk ct cket...buat video..mesti suare sedap nie..hahaha...

    ReplyDelete
  3. mungkin tahi lalat tu yg membuat saya jatuh cinta kepada kamu...

    ReplyDelete
  4. sedap suara.. leh masuk AF la lps ni.. eh AF dah xde.. hehehe

    ReplyDelete