Penipuan wanita dan facebook


Banyak hal yang boleh anda lakukan di Facebook. Tidak hanya sebagai tempat bersosial, jejaring ini juga boleh dijadikan tempat untuk memantau dan mempengaruhi orang lain.

Menurut beberapa lelaki seperti yang dikutip dari foxnews.com, wanita boleh memanfaatkan Facebook, tidak hanya dalam hal positif, tapi juga hal negatif. Salah satunya jika terkait masalah hubungan dengan lawan jenis.
Berikut pendapat beberapa lelaki yang membicarakan hal mengejutkan yang boleh dilakukan wanita di Facebook.



Membuat Profil Palsu Untuk Mengintip Bekas Kekasih
Hal satu ini mungkin tampak sedikit ekstrem. Tapi, banyak wanita sengaja membuat profil palsu untuk boleh memantau bekas kekasih tanpa diketahui pasangannya. Daripada menelefon atau mengirimkan sms, sekadar menulis “Apa khabar?” di wall Facebook, cara ini memang lebih aman.



Memanipulasi Penampilan
Menurut lelaki, tidak sedikit wanita yang sering memasang foto di Facebook untuk menampilkan citra diri yang tidak sesuai realitinya. Dalam foto-foto mungkin ingin terlihat lebih seksi dan berani atau sebaliknya, dan berlawanan dengan kenyataan. Hati-hati, hal ini boleh menjadi boomerang buat wanita.


Menulis Status Berlebihan dan Provokatif
Status di Facebook boleh dibaca siapa saja dan banyak wanita yang mengggunakannya untuk tujuan provokasi atau pamer. Bagi lelaki, hal yang paling menyebalkan adalah “curahan hati”, soal kehidupan peribadi di status. Menurut lelaki, lebih baik berbicara langsung daripada mengumbarnya di Facebook, kerana kesannya seperti mengharap belas kasihan. Selain itu, pamer soal kelebihan atau tempat yang dikunjungi dan langsung diberitahu di status.


 Memasang Foto Yang Membuat Orang Lain Cemburu
Status sudah berhubungan dengan seseorang, tetapi dalam beberapa foto terlihat mesra dengan lelaki lain. Hal ini seperti ingin “membakar” rasa cemburu pasangan dengan cara keanak-anakan. Foto  itu juga menurut lelaki, sengaja untuk membuat orang lain mempertanyakan hubungannya, dan memberikan perhatian padanya.


 Status Hubungan Palsu
Beberapa wanita bujang banyak memasang status hubungan dengan “in a relationship”. Hal ini dilakukan untuk menghindari reaksi “kasihan” orang atas statusnya yang masih bujang. Hal ini menurut lelaki, sangat tidak masuk akal, kerana status tersebut menghambatnya mendapat pasangan.



haha... it's true. some of my girlfriend also do the same like this. Reasons for doing all this are a MAN.. lol.. Hahahaha



12 comments:

  1. hahhaa...buat fb lain tu xbole blah tu..guna fb membe suda kan3..hehehehe

    ReplyDelete
  2. kesimpulannya.. berfeshbuk lah dengan gaya sehat..hehe

    ReplyDelete
  3. Sebab tu kena brrhati hati kat social network page ni...

    ReplyDelete
  4. percaye? haha.. realiti kan.. kdg2 pun i mcm ni.. muahaha

    ReplyDelete
  5. haha.....,lepas perassan nampak chubby..haha...
    but,bulatnyer mata dia..:)

    ReplyDelete
  6. haha... yela kan shark.. fb kan semua ada..

    ReplyDelete
  7. errkk.. bukan setakat chubby.. malahan wa gemuk ma.. haha

    ReplyDelete
  8. alahai. yang last sekali tu tak bole blah kot :D

    ReplyDelete
  9. ijin copi paste di fesbuk saya ya :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...