I’m a Pirate, Take Me To Stranger Tides!

by - Thursday, May 05, 2011

PIRATES OF THE CARIBBEAN
ye semua.. bila kita gunakan Capslock, ini bermakna besar tanggungjawab kita untuk 
menceritakan tentang keseronokan sebagai Pirates ini..


bincangkan.

seorang pirates a.k.a lanun ini merupakan 1 kerja amat menyeronokkan
Ya, mungkin agak keterlaluan jika saya mengatakan ia adalah 1 pekerjaan
kerana ia tidak mempunyai KWSP dan juga SOCSO atau wang pencen.
Jadi mari mulakan dengan mukadimah 
"Hey Incik Kapten Jack Sparrow. awk mmg kacak lah" 
Err kau ni mmg miang la kak.. LOL
now, best 3 things about being a pirate are :-

Boleh makan seafood setiap hari
Tahukah anda bahawa, seorang lanun bersama crew2 nya tinggal 
di atas kapal yang belayar di tengah2 laut?
Ya semua, info ini amat berguna kerana, sememangnya makanan 
di tengah2 laut bukan laseperti makanan di atas darat..
Di laut, amat sukar sekali untuk lanun2 menjumpai kawasan ternakan lembu, kambing 
serta reban2 ayam. Maka dengan ini, jelas la menunjukkan yang
pirate terpaksa makan seafood seperti sotong dan ikan bg meneruskan hidup.
So, as a person who  seafood so much,
Saya amat berbesar hati untuk menjadi lanun kerana
seafood amat mudah didapati dimana2 sahaja saya berada asalkan di tengah laut


Kaya
Bila tgk org pakai bende yang mahal dan cantik, rasa jeles
sebab kita kekurangan wang untuk berbelanja..
So, how to belagak??
Ya, lanun lagi la..sebab dengan lanun, boleh carik treasure dan mandi dengan
wang2 serta barang kemas yang beremas2..
dah la dapat barang2 berharga, dapat berlayar seluruh dunia lagi..
seronotnya...melancong sambil bekerja...


Boleh jumpa odd creature
Mana la tau, kot2 masa tengah belayar terjumpa dengan spongebob ke
atau mermaid atau manusia kepala ikan atau..atau..atau
errrr... apa2 jela kan
kalau org yang baru jumpa dengan alien pun boleh kecoh 1 dunia,
Kalau jadi pirates, apetah lagi.. untung2 leh jugak jd femes..
*sigh*


Till then.. 

doakan saya menang tiket free nuffnang. huhu

pss...new update : yeay.. saya dapat tiket tu. hehe..Jumpa di Mid Valley ye


You May Also Like

19 comments

  1. minat cite ni jugak >,< sepp siket :)

    ReplyDelete
  2. haha..gmbr last tu kiut lahh.. ;)

    ReplyDelete
  3. Aqillah : haha...sepp2...hihi

    ReplyDelete
  4. nadiyah : well...muka sape ntah..haha

    ReplyDelete
  5. gambar last tu..
    siap senyum lentok lagi..
    heheh

    ReplyDelete
  6. hahaha... comel la gambar last tuh.... ct x tgok lagi pirate yg latest tuh.. besh tak?

    ReplyDelete
  7. siti : aiya.. yunk.. xkuar lg la cite tu..hihi

    ReplyDelete
  8. hahaha..kuat merapu mek nih...:P

    ReplyDelete
  9. mish : haha.. ni yg nuffnang punye contest tu la yunk...

    ReplyDelete
  10. kucing : jom.!! tp xkuar lg kan..

    ReplyDelete
  11. hahaha miera...ader lak nk bergambar nga budak sotong tuh..haha

    ReplyDelete
  12. GKSB : Hahaha.. pic ngarut la dear

    ReplyDelete
  13. mushroom :ape yg lawak..? huhu

    ReplyDelete