Ruang Iklan Terbaik Dari Ladang


location :Toilet Jusco Bukit Tinggi

*pasni sila pegi usha ye*

HOW LONG DO YOU READ THIS AD
COMPARE TO ANY OTHER ADS?

mmg terbaik la kalau tempat iklan mcm ni kan
sambil membuang confirm la org bacakan
hbs tu nk pndang mana lagi
pandang jela pintu tandas tu..hoho
mmg lama la manusia akan pandang dan baca.
lagi2 kalau yang smbelit kan?kan?haha
letak iklan yang boleh membantu pelawasan sewaktu berjuang
iklan 2 alam?
itu yang terbaik

 kalau nk pomot blog pun aci x?RM50 sebulan.murah tuuu..haha.



Man Hair Style - Facts or Myths

Ini tak semestinya betul... Cuma sekadar info. Nak percaya atau tidak, terpulang la ye. hehe. Jom baca :-








RAMBUT LURUS 
  • bijak, seorang yang happy, bergaya, cemburu,dan berpontisi dalam bidang kesenian.


















 RAMBUT KERINTING TEBAL
  • kurang bijak, degil, cemburu kuat, romantik, banyak pergaulan dan susah dalam menyelesaikan masalah diri.tidak suka termenung,
















RAMBUT KERINTING NEGRO
  • bijak, ego, cemburu buta, romantik, memilih dan mudah mengamuk bila susah hendak selesaikan masalah.















RAMBUT IKAL MAYANG
  • bijak, berfikir sebelum melakukan sesuatu, berfikiran terbuka, banyak pergaulan, dan mudah memaaf kan seseorang dengan kesilapan lalu.
















RAMBUT HALUS/LEMBUT
  • bijak sangat, memilih, pemaaf, manja, tegas dan cepat melakukan perkerjaan dengan bersungguh-sungguh.



















 RAMBUT SIKIT
  • bijak, sentiasa berfikiran negatif pada seseorang, ego, dan pandai membuka perniagaan walaupun kecil.


















 RAMBUT PERANG
  • kurang bijak, berfikiran terbuka, pemaaf, sosial dan bijak lari daripada masalah.


















 RAMBUT TEBAL
  •  bijak, degil, cemburu, romantik, kasar, banyak kawan, dan pandai mengambil hati seseorang.


















RAMBUT KUSUT
  • sangat bijak, berfikiran terbuka, banyak pergaulan, garang, susah nak memaafkan seseorang, dan pandai dalam mengurusan sesuatu tanpa pertolongan.









Cara Pemakaian Cincin


Salam...hye sume..
td kan, saya ada tertengok gambar2 artis la kan.. maklumla saya ni suka tengok gosip2 juga..
Pastu kan..kan..kan...
hiii...saya tengok la cincin dorg..cantik2..saya suka yang cincin besar2. ha, kat cni, saya nak share cikit.. info ni dapat dari Professor Google la..

CARA PEMAKAIAN CINCIN :

Nasihat Nabi Muhammad SAW kepada Saidina Ali (kw) sesudah Saidina Ali berkahwin dgn Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan Baginda. Nabi Muhammad berpesan kpd Saidina Ali iaitu ;

kalau memakai cincin pakailah di jari
i) jari manis
ii) jari kalingking (anak jari)

dan jgn memakai cincin pada jari
i) tengah
ii) jari telunjuk

Nabi Muhammad SAW melarang kerana memakai cincin pd jari telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang dilaknat ALLAh iaitu kaum yang derhaka di zaman NAbi LUt as.

perhatian :
cara memakai cincin adalah termasuk lelaki ataupun perempuan.

Jadi, sila nasihatkan kawan2 dan juga saudara mara atau anak2 tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam. kalau tidak sia-sia. kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi SAW maka dapatlah kita pahala.


Wallahu a`alam


Tips Mendapatkan Tido yang Lena

Menurut David Simon, Pengarah The Chopra Center di Carlsbad, California, Amerika Syarikat mengatakan tidur yang nyenyak adalah dasar yang kuat untuk kesihatan mental dan fizik. Ini kerana, sel-sel dalam tubuh memerlukan istirehat yang mencukupi. beberapa fakta yang boleh membantu meningkatkan kualiti tidur anda:

1. Pengcahayaan
Ha, pengcahayaan dalam bilik sangat penting tau .. yela, kalau terlalu terang macam mana nk tido kan. Lebih gelap bilik lebih baik. Pengcahayaan ni bukan kat tingkap je tau, tp termasuk la lampu. Kalau boleh, jgn la tido bila lampu terbukak..tak syok la..silau nanti.. Kalau nk bukak jugak la kan (kot2 korang jenis yang takut gelap) malapkan la lampu tu..



2. Matikan dulu
haha, matikan la diri korang dulu...Eh, jangan buat macamtu pulak.. maksud matikan ni, matikan la segala benda yang boleh mengganggu ketenteraman tido korang.. matikan tv, silent kan fon atau segala peralatan yang boleh mengganggu frekuansi pada waktu malam atau mengganggu suasana sunyi tu. Baca sini 5 don't when you're sleeping

3. Udara Segar
Sebelum tido tu, spray la air freshner sikit kat bilik tu supaya udara segar dan harum gitu sebelum tido. Selain itu, pastikan juga ruang beradu tidak terlalu sempit dan bersih.Elakkan daripada cadar yang berbau.

4. Tido pada masa dan waktu yang sama
Anda tidak perlu ke bilik tidur pada waktunya setiap malam. Jika hari tersebut anda tidak letih atau penat, tentu anda akan terbaring di atas katil berjam-jam tanpa tertidur. Adalah lebih baik anda berbaring di atas katil ketika anda mengantuk.

Kebanyakan mereka yang mempunyai insomnia yang kronik, akan mengalami kesukaran untuk tidur, suka mengeluh dan banyak berfikir. Jangan terlalu memikirkan kenapa sukar untuk tidur kerana ia boleh menjadi perkara rutin dan benar-benar tidak boleh tidur.


Mengambil kafien ketika bekerja mungkin akan memberikan anda kesegaran dan kekuatan pada mata anda daripada mengantuk. Namun, jika kafein diambil lewat iaitu pada waktu malam akan mengakibatkan anda tidak mendapat tidur yang nyenyak.

Kandungan kafein yang terdapat pada minuman anda seperti kopi atau Nescafe akan menyahaktifkan badan anda untuk tidur lena, sekaligus membuatkan anda kurang rehat. Akibatnya, anda menjadi lesu atau tidak bermaya untuk ke pejabat atau kelas. Secara tidak langsung, ia membuatkan produktiviti kerja anda merosot.

6. Makan Lebih Awal Pada Waktu Malam
Makan pada waktu malam adalah bagus untuk memulihkan tenaga anda setelah berpenat di siang hari memerah kudrat melakukan pelbagai tugas dan akitiviti. Ia juga baik untuk mengecas tenaga anda apabila penat bersenam ketika di gim atau bersukan.
Namun, awas! Anda perlu makan lebih awal makan pada waktu malam. Apabila anda menangguhkan makan malam sehingga ke larut malam dikhuatiri akan mengganggu sistem penghadaman. Malahan, berat badan anda juga mungkin akan bertambah!
7. Hindari Menonton Televisyen
Mungkin sudah menjadi tabiat bagi sesetengah orang menonton televisyen sebelum tidur boleh menghiburkan hati. Tambahan pula, semakin malam, semakin banyak pula cerita-cerita menarik yang ditayangkan.


Cuba elakkan, apabila anda terus menonton cerita yang menjadi kegemaran anda ia akan menyebabkan badan anda menghantar isyarat kepada otak anda untuk terus menontonnya walaupun badan anda sudah penat dan rasa mengantuk. Perkara ini menyebabkan anda bukan sahaya kurang tidur, bahkan terlambat bangun pada keesokan paginya. Anda disarankan untuk tidak menonton televisyen dalam suasana sekeliling yang gelap kerana ia akan mengelirukan otak anda dengan menghadkan pengeluaran hormon melatonin, hormon yang menggalakkan seseorang supaya tidur.



Fakta Kelebihan Ais dan Air Sejuk


* Air sejuk yang hening dapat menolong pesakit insomnia yang sukar tidur agar dapat kembali tidur seperti biasa.

* Orang yang tidur dalam udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuhnya adalah kombinasi yang baik untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendek apatah lagi jangka panjang.

* Udara panas lebih memudahkan penyebaran penyakit berjangkit kerana bakteria lebih agresif dan cepat membiak dalam cuaca begini.

* Ais atau air sejuk dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan.

* Air sejuk atau ais kini dijadikan bahan perencat kepada kecederaan yang akut seperti demam panas yang biasanya dihidapi oleh bayi yang mempunyai potensi menghidapi penyakit sawan.

* Air sejuk adalah terapi yang amat popular sebagai penguat tulang yang telah patah dengan syarat ia dibalut dengan kain hitam.

* Air sejuk dalam rahsia cuka adalah sangat baik untuk menguatkan tulang yang patah kerana ia dapat menyembuhkan tulang dengan lebih cepat.

* Air suam dengan rahsia cuka yang diminum akan melemahkan dan mengecutkan sistem aliran darah yang menjadi penyebab utama terjadinya lumpuh.

* Adalah makruh mengambil air sembahyang (wuduk) pada suhu yang tinggi atau yang telah terkena panas cahaya matahari yang pastinya akan mengganggu sistem deria pada kulit.

* Air sejuk secara psikologinya amat ditakuti oleh pesakit yang mengalami gangguan jin atau dikuasai oleh unsur-unsur spiritual yang jahat.

* Air sejuk mempunyai nada bunyi dalam tekanan rendah yang amat lembut lagi mengharmonikan.

* Air sejuk akan menguatkan tulang bayi.

* Air sejuk akan meningkatkan sistem imun yang luar biasa sebagai tenaga pencegahan berbagai penyakit alahan dan jangkitan.

* Air sejuk dalam rahsia ais memegang rahsia kepadatan molekul kristal yang paling keras iaitu Intan.

* Air sejuk adalah kuasa penyerap yang amat sesuai dijadikan sistem penghantaran tenaga yang paling cekap sehingga ke dasar sel yang jauh dan menyeluruh.

* Air sejuk mempunyai daya rangsangan yang boleh mengembalikan semangat orang yang telah hilang seperti pengsan, gila dan koma kembali sedar.

* Mandi air sejuk akan menguatkan tulang. Tulang yang berlebihan dengan urik asid akan meningkatkan suhu tulang dan melemahkan struktur tulang.

* Air sejuk lebih stabil molekul atomnya.

* Air sejuk lebih peka kepada gelombang frekuensi rendah yang dirakamkan melalui niat dalam amalan berwuduk.

* Air sejuk dapat merakamkan gelombang frekuensi rendah lebih stabil.

* Air sejuk sesuai dijadikan air penawar kepada orang yang ingin merakamkan bunyi dalaman yang disertai dengan rasa kasih sayang dan keikhlasan.

* Air kelapa muda bersifat sejuk dan amat baik untuk kesihatan kerana ia amat berkesan meneutralkan kesan keracunan dan keasidan yang berlebihan di dalam aliran darah. Tubuh secara semulajadi bersifat panas dan ia memerlukan pasangan yang bersifat sejuk.

* Oksigen dan hidrogen bersifat panas dan ia menguasai bahagian perut. Adalah menjadi suatu kesalahan memulakan amalan pemakanan di waktu pagi dengan unsur-unsur yang panas. Minumlah seteguk air sejuk di awal pagi kerana ia akan menguatkan perut.

*Seorang pembaca juga turut berkongsi bahawa ais juga boleh menyegarkan mata yang ngantuk dan letih dengan cara menuamkan nyer ke mata selama beberapa minit.. (thanks and credit to incik najib,ilmuwan internet)


* According to another reader, Dr Zatiel also share the opinion by stating that cold water is the best treatment after tooth extraction. it'll help the blood clot formation to avoid excess bleeding, especially for diabetic patient and haemofilia person.


*yang paling best, air sejuk juga boleh mengurangkan kegemukan.. ops,bukan dengan cara minum, tp amalkan mandi air sejuk.jgn la korang g bantai mandi dengan ais lak..mandi la pada waktu subuh2 tu..time tu kan air sejuk semulajadi.




Terima kasih kepada semua pembaca yang turut berkongsi maklumat ini bersama saya..

Renung2 kan dan Selamat Beramal =)


Abah


Biasanya, bagi seorang anak perempuan yang sudah dewasa, yang sedang bekerja diperantauan, yang ikut suaminya merantau di luar kota atau luar negeri,yang sedang bersekolah atau kuliah jauh dari kedua orang tuanya...Akan sering merasa rindu sekali dengan ibunya..Lalu bagaimana dengan AYAH?
Mungkin kerana ibu lebih sering menelefon untuk menanyakan keadaanmu setiap hari, tapi tahukah kamu, jika ternyata ayah-lah yang mengingatkan ibu untuk menelefonmu?

Mungkin dulu sewaktu kamu kecil, ibu-lah yang lebih sering mengajakmu bercerita atau berdongeng, tapi tahukah kamu, bahwa sekembalinya ayah dr bekerja dan dengan wajah lelah ayah selalu menanyakan pada ibu tentang khabarmu dan apa yang kau lakukan seharian?

Pada saat dirimu masih seorang anak perempuan kecil.Ayah biasanya mengajari putri kecilnya naik basikal .Dan setelah ayah mengganggapmu sudah boleh menunggangnya, ayah akan melepaskan roda bantu di basikalmu .Kemudian Ibu bilang : "Jangan dulu ayahnya, jangan ditanggalkan dulu roda bantunya", itu kerana ibu takut puteri manisnya akan terjatuh lalu terluka....

Tapi sedarkah dikau?Bahwa ayah dengan yakin akan membiarkanmu, menatapmu, dan menjagamu
mengayuh basikal dengan seksama kerana dia tahu puteri kecilnya PASTI mampu melakukannya.

Pada saat kamu menangis merengek meminta alat permainan yang baru, ibu menatapmu hiba.Tetapi ayah akan mengatakan dengan tegas : "Boleh, kita beli nanti, tapi tidak sekarang" Tahukah kamu, ayah melakukan itu kerana ayah tidak ingin kamu menjadi anak yang manja dengan semua tuntutan yang selalu dapat dipenuhi.

Saat kamu ditimpa sakit , ayah lah yang terlalu khawatir sampai kekadang sedikit membentak dengan berkata : "Sudah di beritahu! kamu jangan minum air sejuk!".Berbeza dengan ibu yang memperhatikan dan menasihatimu dengan lembut.Ketahuilah, saat itu ayah benar-benar mengkhuatirkan keadaanmu..

Ketika kamu sudah beranjak muda remaja..Kamu mulai menuntut pada ayah untuk mendapat keizinan keluar malam, dan ayah bersikap tegas dan mengatakan: "Tidak boleh!".Tahukah kamu, bahwa ayah melakukan itu untuk menjagamu?Kerana bagi ayah, kamu adalah sesuatu yang sangat - sangat luar biasa
berharga..Setelah itu kamu marah pada ayah, dan masuk ke kamar sambil membanting pintu...

Dan yang datang mengetok pintu dan memujukmu agar tidak marah adalah ayah.Tahukah kamu,bahwa saat itu ayah memejamkan matanya dan menahan gejolak dalam batinnya, Bahwa ayah sangat ingin mengikuti keinginanmu, Tapi lagi-lagi dia HARUS menjagamu?

Ketika saat seorang teman lelaki mulai sering menelefonmu, atau bahkan datang ke rumah untuk menemuimu,ayah akan memasang wajah paling cool sedunia.... :') ayah sesekali menguping atau mengintip saat kamu sedang berbuall berdua di ruang tamu..Sedarkah kamu, kalau hati ayah merasa cemburu?

Saat kamu mulai lebih dipercaya, dan ayah melonggarkan sedikit peraturan untuk keluar rumah untukmu, kamu akan memaksa untuk melanggar jam malamnya.Maka yang dilakukan ayah adalah duduk di ruang tamu, dan menunggumu pulang dengan hati yang sangat khuatirdan bimbang.Dan setelah perasaan khuatir itu berlarut - larut.Ketika melihat puteri kecilnya pulang larut malam hati ayah akan mengeras dan memarahimu..Sedarkah kamu, bahwa ini kerana hal yang di sangat ditakuti ayah akan segera datang? "Bahwa puteri kecilnya akan segera pergi meninggalkannya"

Setelah lulus SPM, Ayah akan sedikit memaksamu untuk menjadi seorang Doktor atau Engineer. Ketahuilah, bahwa seluruh paksaan yang dilakukan ayah itu semata - mata hanya karena memikirkan masa depanmu nanti.Tapi ayah tetap tersenyum dan menyokongmu saat pilihanmu tidak sesuai dengan keinginan ayah.

Ketika kamu menjadi gadis dewasa.Dan kamu harus pergi kuliah dikota lain.ayah harus melepaskanmu di bandar.Tahukah kamu bahwa badan ayah terasa kaku untuk memelukmu? Ayah hanya tersenyum sambil memberi nasihat ini - itu, dan menyuruhmu untuk berhati-hati.Padahal ayah ingin sekali menangis seperti ibu dan memelukmu erat-erat.Yang ayah lakukan hanya menghapus sedikit air mata di sudut matanya, dan menepuk pundakmu berkata "Jaga dirimu baik-baik ya sayang".Ayah melakukan itu semua agar kamu KUAT....kuat untuk pergi dan menjadi dewasa.

Disaat kamu kesempitan wang untuk membiayai perbelanjaan semester dan kehidupanmu, orang pertama yang mengerutkan kening adalah ayah. Ayah pasti berusaha keras mencari jalan agar anaknya boleh merasa sama dengan teman-temannya yang lain.Ketika permintaanmu bukan lagi sekadar meminta alat mainan yang baru, dan ayah tahu ia tidak mampu memberikan apa yang kamu inginkan...

Kata-kata yang keluar dari mulut Ayah adalah : "Tidak.... Tidak boleh!" Padahal dalam batin Ayah, Ia sangat ingin mengatakan "Iya sayang, nanti ayah belikan untukmu".Tahukah kamu bahwa pada saat itu Ayah merasa gagal membuat anaknya tersenyum?

Saatnya kamu berjaya sebagai seorang sarjana. Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan memberi tepuk tangan untukmu.Ayah akan tersenyum dengan bangga dan puas melihat "puteri kecilnya yang
tidak manja berhasil tumbuh dewasa, dan telah menjadi seseorang" Sampai saat seorang teman Lelakimu datang ke rumah dan meminta izin pada ayah untuk mengambilmu darinya.Papa akan sangat berhati-hati memberikan izin..Kerana Ayah tahu.....Bahwa lelaki itulah yang akan menggantikan posisinya nanti.

Dan akhirnya....

Saat ayah melihatmu duduk di kerusi pelaminan bersama seseorang Lelaki yang di anggapnya mampu menggantikannya, Ayah pun tersenyum bahagia..Apakah kamu mengetahui, di hari yang bahagia itu ayah pergi kebelakang pentas pelaminan sebentar, dan menangis? Ayah menangis karena ayah sangat berbahagia, kemudian ayah berdoa....Dalam lirih doanya kepada Tuhan, Ayah berkata: "Ya Allah tugasku telah selesai dengan baik....Puteri kecilku yang lucu dan kucintai telah menjadi wanita solehah yang cantik....Bahagiakanlah dia bersama suaminya...rahmatilah kehidupan mereka Ya Allah"

Setelah itu Ayah hanya mampu menunggu kedatanganmu bersama cucu-cucunya yang sesekali datang untuk menjenguk...Dengan rambut yang telah dan semakin memutih....Dan badan serta lengan yang tak lagi kuat untuk menjagamu dari bahaya....Ayah telah menyelesaikan tugasnya....Papa, Ayah, Bapak, atau Abah kita...Adalah sosok yang harus selalu terlihat kuat...Bahkan ketika dia tidak kuat untuk tidak menangis...Dia harus terlihat tegas bahkan saat dia ingin memanjakanmu.Dan dia adalah yang orang pertama yang selalu yakin bahwa "KAMU MAMPU" dalam segala hal..



Ana mendapatkan notes ini dari seorang sahabat, dan mungkin ada baiknya jika ana berkongsinya kepada sahabat-sahabat ana yang lain.Yup, banyak hal yang mungkin tidak bisa dikatakan Ayah / Bapak / Papi kita...tapi setidaknya kini kita mengerti apa yang tersembunyi dibalik hatinya.

MyEm0.Com



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...